Väčšie bábätká vieme ošetriť v priebehu hry či jemnej masáže, alebo v spánku. Niekedy je efektívnejšie v batoľacom veku ošetriť mamičku, pretože dieťatko sa orientuje podľa jej rozpoloženia a vystredenia.
Deti predškolského veku zaujmeme formou hry. Využívame hračky, didaktické pomôcky, zdravotnícke podložky Orthopuzzle a hlavne nenásilnú a úprimnú komunikáciu. Detičky v predškolskom veku sú veľmi vnímavé, otvorené a tiež sa učia hranice vlastného tela a sveta. Preto ich neošetrujeme na lehátku (iba ak v spánku) ale v hre, s dotykom alebo bez dotyku pracujeme v otvorenom poli, a telo dieťaťa sa učí podľa tela sprievodkyne. Ak cíti, že je sprievodkyňa autentická a otvorená, tiež sa uvoľní a samo si vyžiada, čo potrebuje. Niekedy je to fyzické uvoľnenie bránice či krku, inokedy dotiahnutie pôrodného procesu. Alebo veľmi konkrétna potreba, ako moja nedávna skúsenosť s malou klientkou, ktorá si po hodinovom „hraní“ vyžiadala priamy dotyk koža na kožu na pupku, aby som ho „opravila, lebo je pokazený“.
Úprimná a otvorená komunikácia sú pre nás základom. Autenticita a prežívanie vlastných procesov, emócií, skúsenosti, to všetko tvorí intímnu a otvorenú atmosféru, bezpečné prostredie pre vlastné procesy a emócie. Aj vďaka tomu je Skalná ruža miesto výnimočné, podporujúce a liečivé.